Fórum
(Új hozzászóláshoz lépj be)
|
Brasil* | VIP user | 2003.12.28. 13:57 (622166) | |||||
|
Dévid Beckham | VIP user | 2003.12.28. 13:43 (622141) | |||||
én nem is tudtam,hogy van olyan nev? Dakaros. |
|
Dévid Beckham | VIP user | 2003.12.28. 13:42 (622140) | |||||
értem |
|
Brasil* | VIP user | 2003.12.28. 13:37 (622134) | |||||
mert nem gondoltam volna hogy arra a Romára gondol |
|
Dévid Beckham | VIP user | 2003.12.28. 13:31 (622125) | |||||
A Mitshubisi csapat az tényleg mindig királyul megy! <BR>De én a magyaroknak drukkolok! |
|
ronaldinho10 | VIP user | 2003.12.28. 13:30 (622123) | |||||
én schlesser-nek szurkolok már 3.ik éve meg persze a magyaroknak |
|
Dévid Beckham | VIP user | 2003.12.28. 13:29 (622122) | |||||
hát ezt most még lehet,hogy inkább nem olvasom,nagyon hosszú,majd kés?bb... |
|
Dévid Beckham | VIP user | 2003.12.28. 13:28 (622120) | |||||
és akkor te miért nem mondtad Brasil*? |
|
Brasil* | VIP user | 2003.12.28. 13:27 (622119) | |||||
Ja van olyan hogy Roma,motoros |
|
Brasil* | VIP user | 2003.12.28. 13:26 (622117) | |||||
Tereprali. A motorosok mez?nyében a KTM van nyer? helyzetben <BR> <BR> <BR>Folytatódó Mitsubishi-uralom? <BR> <BR> <BR>A Dakar életforma. <BR>Nem csupán egy verseny, sokkal több annál. Az elszánt, kitartó és kicsit ?rült emberek viadala, amely próbára teszi a testet és a lelket egyaránt. Nincs még egy olyan verseny (legalábbis a technikai sportokban), amely tizennyolc napon át tart, amelynek során 11052 kilométert tesznek meg a résztvev?k. <BR> <BR>A kapuk mindenki el?tt nyitva állnak – van, aki egy szál motorral, segítség nélkül vág neki a sivatagnak, és este úgy alszik el, hogy magához öleli a versenygépét, mert az az összes vagyona. Mások több tízmilliós technikát állítanak csatasorba, van egy-két szervizkamionjuk, mégis az "amat?rkategóriában" versenyeznek. Az elitet ugyanis itt is (csakúgy, mint a raliban) a gyári versenyz?k jelentik. A világ legjobb terepjáróit vezetik, nyolc-tíz szervizkamion áll a rendelkezésükre (természetesen ez csapatonként értend?), este massz?r várja ?ket a táborban. <BR>Más élet ez – gondolhatnánk, ugyanakkor ha azt látja az ember, hogy ezek az élversenyz?k ugyanúgy a központi sátor sz?nyegén vacsoráznak és ugyanazt kapják, amit a "pórnép", akkor mégiscsak úgy érzi, jól van ez így. <BR>Persze, gyári versenyz?nek lenni kiváltság. Mert ezek a csapatok nagyságrendekkel magasabb összegekkel gazdálkodnak, és a szervizhátterük is sokkal jobb az amat?rökénél. Legy?zni ?ket – akár csak egy-egy szakaszon is – szinte lehetetlen. <BR>A gyári csapatok befolyására jellemz?, hogy nyomásukra a rendez?k engedtek a központi kerékfújórendszer tekintetében: noha néhány héttel ezel?ttig még élt az a verzió, hogy a fent említett alkatrész használata tilos a mostani Dakaron (lassította volna a mez?nyt, hiszen a különböz? talajtípusok találkozásánál a versenyz?knek ki kellett volna szállniuk, leengedniük és felfújniuk a gumikat), ám utóbb mégis engedélyezték. Ez csak azoknak kellemetlen, akik egész évben e nélkül autóztak, hogy szokják az érzést, és emiatt értékes helyezéseket veszítettek például a Vk-futamokon. <BR>A gyári csapatok közül egy sem volt ilyen, talán ?k végig tudták, hogy az új szabály megvalósíthatatlan, tehát biztos nem vezetik be a 2004-es Dakaron. <BR>Az autósoknál a Mitsubishi még mindig jelent?s el?nyben van a vetélytársakhoz képest, a gyár sportigazgatója elmondta: azért nem adnak bérbe egyet sem az új Pajerók közül, mert az ellenfelek bármennyit megadnának azért, hogy benézhessenek a motorháztet? alá. <BR>A csapat összeállítása nem sokat változott: Stéphane Peterhansel újra megpróbálja beállítani Hubert Auriol rekordját, tehát a hat motoros gy?zelem után megpróbál végre autóval is nyerni a Dakaron. Már tavaly is nagyon közel állt ehhez, az els? naptól kezdve az utolsó el?ttiig vezetett az abszolútban, utóbb azonban egy technikai hiba megakadályozta a végs? sikerben. Az egyik csapattársa a címvéd? Maszuoka Hirosi lesz – a mosolygós japán els?re úgy néz ki, mintha a világ legnyugodtabb embere lenne, a versenypályán azonban úgy száguld, mintha ezer ördög üldözné. Az idén már a korábbi ralivilágbajnok Miki Biasion is megkapja az új Pajerót, a régebbi (de a tavalyi tapasztalatok szerint semmivel sem lassúbb) modellt pedig Andrea Mayer irányítja. Érdekesség ezzel kapcsolatban, hogy az utóbb említett hölgy autója képviseli majd az alkatrész-utánpótlást: ez azt jelenti, hogy ha a toppilóták közül bármelyik autója megáll, akkor Mayer kocsijából szedik ki a javításhoz szükséges alkatrészt, és a tavalyig motorral küzd? hölgy várja meg a szervizkamiont. Érdekesség, hogy a mitsubishisek még azt a luxust is megengedhették maguknak, hogy ne nevezzék újdonsült Világkupa-gy?ztesüket, a portugál Carlos Sousát. <BR>A Nissan újabb sztárt igazolt: az Európa Parlament finn tagja (négyszeres Dakar-gy?ztes!), Ari Vatanen után egy másik ralivilágbajnok, Colin McRae szerz?dött az istállóhoz. Igaz, a francia szervez?k még nem tudják tökéletesen leírni a nevét (ki az a Colin McRae?!), és finnek titulálják a nevezési listán, de nem nagy botorság azt jósolni, hogy hamarosan kénytelenek lesznek majd megtanulni, ki is ez a vehemens skót. (A hírek szerint az els? teszteken mindenki csak kapkodta a fejét McRae gyorsaságát látva. Eddig is gondolták, hogy gyors, no de ennyire…!) Persze, a Nissan-csapat nem mondott le tavalyi felfedezettjér?l, a dél-afrikai Giniel de Villiersr?l, aki az utóbbi évek egyik legtehetségesebb fiatal terepralisa. <BR>A BMW színeiben a korábbi alpesisí-világbajnok, Luc Alphand mellett ismét szerephez jut Gregoire de Mevius, a korábbi N-csoportos ralivilágbajnok. Ha hinni lehet a pletykáknak, akkor Alphand-nak az idén nem kell betöltenie a kiszolgáló szerepét De Mevius mellett, és ha ez így van (erre utal, hogy jobb rajtszámot kapott, mint a belga), akkor nem csak egy-két szakaszgy?zelemre számíthatunk t?le. <BR>A Volkswagen n?i párosa, Jutta Kleinschmidt és Fabrizia Pons a Tuareggel most már egy kicsit jobb részeredményeket szeretne elérni, mint tavaly (a csapattárs Bruno Saby) és a pilóta hölgy egykori élettársa, Jean-Louis Schlesser is több babérra vágyik a tavalyi "leégés" (t?z ütött ki a Buggyjában, amely aztán porrá hamvadt) után. <BR>A motorosok mez?nyében garantálható a KTM gy?zelme. Ezt azért lehet ennyire biztosra mondani, mert egyetlen másik gyár sem képviselteti magát akkora er?kkel, mint az osztrák. A legendás Dakar-gy?ztesek, mint a BMW, a Honda a Cagiva vagy a Yamaha az utóbbi id?ben egyszer?en nem érdekl?dnek a sivatagi show iránt, hanem inkább más szakágakban próbálnak szerencsét. Persze, lehet, hogy az idén fordul a kocka. A Yamaha ugyanis benevezett a viadalra egy félgyári motort, a francia David Fretigné irányításával. A gép különlegessége, hogy kétkerékhajtású – ilyennel pedig még nem versenyeztek a Dakar történetében. Szóval, jön a Yamaha egy 450 köbcentis géppel, ám a gy?zelemre ?szintén szólva nincs túl sok esélye. <BR>Noha a Dakaron senki sem mehet biztosra, a KTM-siker kockázat nélkül megjósolható. Az már más kérdés, és szinte lehetetlen el?re megmondani, hogy a márkát az idén ki viszi gy?zelemre, ugyanis rendkívül jó képesség? pilóták (jó néhány korábbi Dakar-király) állnak rajthoz. A címvéd? Richard Sainct mellett Fabrizio Meoni, Joan Roma és Cyril Despres is esélyes a végs? sikerre, de lehetnek titkos befutók is. |
|
Dévid Beckham | VIP user | 2003.12.28. 13:25 (622116) | |||||
ki az a Roma? <BR>nem ismerem... <BR>tényleg? |
|
sunny | VIP user | 2003.12.28. 13:24 (622114) | |||||
Roma a motorosok közt indul... |
|
Dévid Beckham | VIP user | 2003.12.28. 13:23 (622111) | |||||
Sunny? |
|
Dévid Beckham | VIP user | 2003.12.28. 13:18 (622100) | |||||
Na ja.... Én is ezt akartam! |
|
Brasil* | VIP user | 2003.12.28. 13:17 (622099) | |||||
Meg miért ide írod? |
(Új hozzászóláshoz lépj be)
keresés
Bejelentkezés
Menetrend | |
csapatok: A - B - C - D |
|
Helyszínek: Lengyelország - Ukrajna |
|
Játékvezetők | |
Statisztikák |