Fórum
Fórum » Általános fórum témakör » Párizs-Dakar RallySúgó


313 hozzászólás 21 lapon Rendezés:

1 ... 15 16 17 18 19 20 21

(Új hozzászóláshoz lépj be)

Brasil* | VIP user 2003.12.28. 13:57  (622166)
:)


Dévid Beckham | VIP user 2003.12.28. 13:43  (622141)
én nem is tudtam,hogy van olyan nev? Dakaros. :)


Dévid Beckham | VIP user 2003.12.28. 13:42  (622140)
értem :)


Brasil* | VIP user 2003.12.28. 13:37  (622134)
mert nem gondoltam volna hogy arra a Romára gondol:D


Dévid Beckham | VIP user 2003.12.28. 13:31  (622125)
A Mitshubisi csapat az tényleg mindig királyul megy!
<BR>De én a magyaroknak drukkolok!


ronaldinho10 | VIP user 2003.12.28. 13:30  (622123)
én schlesser-nek szurkolok már 3.ik éve:) meg persze a magyaroknak


Dévid Beckham | VIP user 2003.12.28. 13:29  (622122)
hát ezt most még lehet,hogy inkább nem olvasom,nagyon hosszú,majd kés?bb... :)


Dévid Beckham | VIP user 2003.12.28. 13:28  (622120)
és akkor te miért nem mondtad Brasil*? :)


Brasil* | VIP user 2003.12.28. 13:27  (622119)
Ja van olyan hogy Roma,motoros


Brasil* | VIP user 2003.12.28. 13:26  (622117)
Tereprali. A motorosok mez?nyében a KTM van nyer? helyzetben
<BR>
<BR>
<BR>Folytatódó Mitsubishi-uralom?
<BR>
<BR>
<BR>A Dakar életforma.
<BR>Nem csupán egy verseny, sokkal több annál. Az elszánt, kitartó és kicsit ?rült emberek viadala, amely próbára teszi a testet és a lelket egyaránt. Nincs még egy olyan verseny (legalábbis a technikai sportokban), amely tizennyolc napon át tart, amelynek során 11052 kilométert tesznek meg a résztvev?k.
<BR>
<BR>A kapuk mindenki el?tt nyitva állnak &#8211; van, aki egy szál motorral, segítség nélkül vág neki a sivatagnak, és este úgy alszik el, hogy magához öleli a versenygépét, mert az az összes vagyona. Mások több tízmilliós technikát állítanak csatasorba, van egy-két szervizkamionjuk, mégis az "amat?rkategóriában" versenyeznek. Az elitet ugyanis itt is (csakúgy, mint a raliban) a gyári versenyz?k jelentik. A világ legjobb terepjáróit vezetik, nyolc-tíz szervizkamion áll a rendelkezésükre (természetesen ez csapatonként értend?), este massz?r várja ?ket a táborban.
<BR>Más élet ez &#8211; gondolhatnánk, ugyanakkor ha azt látja az ember, hogy ezek az élversenyz?k ugyanúgy a központi sátor sz?nyegén vacsoráznak és ugyanazt kapják, amit a "pórnép", akkor mégiscsak úgy érzi, jól van ez így.
<BR>Persze, gyári versenyz?nek lenni kiváltság. Mert ezek a csapatok nagyságrendekkel magasabb összegekkel gazdálkodnak, és a szervizhátterük is sokkal jobb az amat?rökénél. Legy?zni ?ket &#8211; akár csak egy-egy szakaszon is &#8211; szinte lehetetlen.
<BR>A gyári csapatok befolyására jellemz?, hogy nyomásukra a rendez?k engedtek a központi kerékfújórendszer tekintetében: noha néhány héttel ezel?ttig még élt az a verzió, hogy a fent említett alkatrész használata tilos a mostani Dakaron (lassította volna a mez?nyt, hiszen a különböz? talajtípusok találkozásánál a versenyz?knek ki kellett volna szállniuk, leengedniük és felfújniuk a gumikat), ám utóbb mégis engedélyezték. Ez csak azoknak kellemetlen, akik egész évben e nélkül autóztak, hogy szokják az érzést, és emiatt értékes helyezéseket veszítettek például a Vk-futamokon.
<BR>A gyári csapatok közül egy sem volt ilyen, talán ?k végig tudták, hogy az új szabály megvalósíthatatlan, tehát biztos nem vezetik be a 2004-es Dakaron.
<BR>Az autósoknál a Mitsubishi még mindig jelent?s el?nyben van a vetélytársakhoz képest, a gyár sportigazgatója elmondta: azért nem adnak bérbe egyet sem az új Pajerók közül, mert az ellenfelek bármennyit megadnának azért, hogy benézhessenek a motorháztet? alá.
<BR>A csapat összeállítása nem sokat változott: Stéphane Peterhansel újra megpróbálja beállítani Hubert Auriol rekordját, tehát a hat motoros gy?zelem után megpróbál végre autóval is nyerni a Dakaron. Már tavaly is nagyon közel állt ehhez, az els? naptól kezdve az utolsó el?ttiig vezetett az abszolútban, utóbb azonban egy technikai hiba megakadályozta a végs? sikerben. Az egyik csapattársa a címvéd? Maszuoka Hirosi lesz &#8211; a mosolygós japán els?re úgy néz ki, mintha a világ legnyugodtabb embere lenne, a versenypályán azonban úgy száguld, mintha ezer ördög üldözné. Az idén már a korábbi ralivilágbajnok Miki Biasion is megkapja az új Pajerót, a régebbi (de a tavalyi tapasztalatok szerint semmivel sem lassúbb) modellt pedig Andrea Mayer irányítja. Érdekesség ezzel kapcsolatban, hogy az utóbb említett hölgy autója képviseli majd az alkatrész-utánpótlást: ez azt jelenti, hogy ha a toppilóták közül bármelyik autója megáll, akkor Mayer kocsijából szedik ki a javításhoz szükséges alkatrészt, és a tavalyig motorral küzd? hölgy várja meg a szervizkamiont. Érdekesség, hogy a mitsubishisek még azt a luxust is megengedhették maguknak, hogy ne nevezzék újdonsült Világkupa-gy?ztesüket, a portugál Carlos Sousát.
<BR>A Nissan újabb sztárt igazolt: az Európa Parlament finn tagja (négyszeres Dakar-gy?ztes!), Ari Vatanen után egy másik ralivilágbajnok, Colin McRae szerz?dött az istállóhoz. Igaz, a francia szervez?k még nem tudják tökéletesen leírni a nevét (ki az a Colin McRae?!), és finnek titulálják a nevezési listán, de nem nagy botorság azt jósolni, hogy hamarosan kénytelenek lesznek majd megtanulni, ki is ez a vehemens skót. (A hírek szerint az els? teszteken mindenki csak kapkodta a fejét McRae gyorsaságát látva. Eddig is gondolták, hogy gyors, no de ennyire&#8230;!) Persze, a Nissan-csapat nem mondott le tavalyi felfedezettjér?l, a dél-afrikai Giniel de Villiersr?l, aki az utóbbi évek egyik legtehetségesebb fiatal terepralisa.
<BR>A BMW színeiben a korábbi alpesisí-világbajnok, Luc Alphand mellett ismét szerephez jut Gregoire de Mevius, a korábbi N-csoportos ralivilágbajnok. Ha hinni lehet a pletykáknak, akkor Alphand-nak az idén nem kell betöltenie a kiszolgáló szerepét De Mevius mellett, és ha ez így van (erre utal, hogy jobb rajtszámot kapott, mint a belga), akkor nem csak egy-két szakaszgy?zelemre számíthatunk t?le.
<BR>A Volkswagen n?i párosa, Jutta Kleinschmidt és Fabrizia Pons a Tuareggel most már egy kicsit jobb részeredményeket szeretne elérni, mint tavaly (a csapattárs Bruno Saby) és a pilóta hölgy egykori élettársa, Jean-Louis Schlesser is több babérra vágyik a tavalyi "leégés" (t?z ütött ki a Buggyjában, amely aztán porrá hamvadt) után.
<BR>A motorosok mez?nyében garantálható a KTM gy?zelme. Ezt azért lehet ennyire biztosra mondani, mert egyetlen másik gyár sem képviselteti magát akkora er?kkel, mint az osztrák. A legendás Dakar-gy?ztesek, mint a BMW, a Honda a Cagiva vagy a Yamaha az utóbbi id?ben egyszer?en nem érdekl?dnek a sivatagi show iránt, hanem inkább más szakágakban próbálnak szerencsét. Persze, lehet, hogy az idén fordul a kocka. A Yamaha ugyanis benevezett a viadalra egy félgyári motort, a francia David Fretigné irányításával. A gép különlegessége, hogy kétkerékhajtású &#8211; ilyennel pedig még nem versenyeztek a Dakar történetében. Szóval, jön a Yamaha egy 450 köbcentis géppel, ám a gy?zelemre ?szintén szólva nincs túl sok esélye.
<BR>Noha a Dakaron senki sem mehet biztosra, a KTM-siker kockázat nélkül megjósolható. Az már más kérdés, és szinte lehetetlen el?re megmondani, hogy a márkát az idén ki viszi gy?zelemre, ugyanis rendkívül jó képesség? pilóták (jó néhány korábbi Dakar-király) állnak rajthoz. A címvéd? Richard Sainct mellett Fabrizio Meoni, Joan Roma és Cyril Despres is esélyes a végs? sikerre, de lehetnek titkos befutók is.


Dévid Beckham | VIP user 2003.12.28. 13:25  (622116)
ki az a Roma?
<BR>nem ismerem...
<BR>tényleg?


sunny | VIP user 2003.12.28. 13:24  (622114)
Roma a motorosok közt indul... :))


Dévid Beckham | VIP user 2003.12.28. 13:23  (622111)
Sunny?


Dévid Beckham | VIP user 2003.12.28. 13:18  (622100)
Na ja.... Én is ezt akartam!


Brasil* | VIP user 2003.12.28. 13:17  (622099)
Meg miért ide írod?


1 ... 15 16 17 18 19 20 21

(Új hozzászóláshoz lépj be)

keresés

 

Hírlevél

Eseménynaptár

2024 Május
KE
SZE
CSÜ
SZO
VA
2930
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
12
Nincs esemény!