Fórum
1 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 21
(Új hozzászóláshoz lépj be)
|
Janó | MODERÁTOR | 2004.01.10. 08:29 (640903) | |||||
Az lehet, de egy kissé felfújták a dolgot, nem? |
|
NEO | KITILTVA | 2004.01.10. 03:29 (640864) | ||||
Levágták a karját! |
|
suker | VIP user | 2004.01.09. 20:57 (640579) | |||||
mér, mit csináltak? |
|
sunny | VIP user | 2004.01.09. 20:43 (640564) | |||||
Felháborító amit a marokkói orvosok csináltak Palikkal... |
|
Janó | MODERÁTOR | 2004.01.09. 16:34 (640335) | |||||
Senkinek nincs véleménye? |
|
Janó | MODERÁTOR | 2004.01.09. 14:42 (640193) | |||||
Ki a flúgos? Aki csinálja, vagy aki elhiszi? <BR>Szánalmas Dakar <BR> <BR>Javában zajlik az idei - már huszonhatodik - Dakar. Ebbe mi itt Magyarországon csak néhány éve kapcsolódtunk be igazán mikor egy magyar versenyz? is fejébe vette, hogy teljesíti azt. Eleinte sokan csak a gazdagok hóbortjának tekinetették, és nem is tévedtek; a Dakar sokáig a gazdagok szórakozása volt. Megtehették, hogy úgy kezdjék az évet, ahogy nekik tetszik. <BR> <BR>Aztán lassacskán ez a sport is komolyabban szervezetté vált, és egyre komolyabb technika jelentek meg a pályákon. Míg el nem jutott arra a szintre, ami már szinte minden technikai sportágra igaz: szinte kizárólag a pénz dönti el a helyezéseket. Egészen pontosan az a versenyz?, aki több pénzzel rendelkezik, szinte bármit megtehet. És a helyzet egyre durvább lesz. Az idei futamon a Mitsubshi üdvöskéje, Peterhansel nevetséges büntetést kapott egy komoly szabálysértésért, egy másik szabálysértésre pedig azt mondták a bírók, hogy senki sem látta. Nagyon hiányozna nekik, ha jöv?re a Mitsubishi máshová vinné a 20 millió dollárját. <BR> <BR>Aztán ott a VW n?i pilótája, Jutta Kleinschmidt. Az ? autójában konkrétan motort cseréltek, amikor az eredeti javíthatatlanul megsérült - ezt a szabályok egyértelm?en tiltják. Neki most kivételesen megengedték. Aztán gyártott egy abszolút második id?t, ami után a szervez?k azt mondták - valószin?leg a nagy ellenzéki nyomás hatására -, bocsesz, mégse számítják már bele a versenybe. És különben is: a VW csapat eredetileg is azt mondta, már versenyen kívül mennek az új motorral a csapattárs támogatására. A hivatalos közleményt éjszakára ígérték, de még mindíg nem jutott el az érintettekhez, szóvel jelenleg nem tudni, mi most a helyzet. <BR> <BR>Ennek az esetnek tulajdonképpen van magyar vonatkozása is, hiszen a legjobban teljesít? magyar versenyz? páros, a Kis-Czeglédi duó pontosan a motor sérülése miatt adta fel a küzdelmet, jóval az els? 30 helyezésen belül állva. Náluk az eltört nyelestengely szakított ki egy darabot a motorblokkból, amit csak a blokk cseréjével - amit a szabályok nem engednek - lehetett volna orvosolni. ?k meg sem próbálkoztak ezzel, elindultak hazafelé. Pedig ha tudták volna... Bár könnyen el tudom képzelni, hogy az ? zsebükben nem lapult akkora összeg, amiért a szervez?k nekik is megengedték volna a cserét. <BR> <BR>De mindez mit sem számít. Show must go on. Nem számít semmi, csak a nagymen?k tovább haladjanak, hiszen azért kapják a fizetésüket (a szponzoroktól). A versenycsapatok a szponzorokból élnek, a szervez?k a versenyz?kb?l és a szponzorokból, úgyhogy jól kialakult az egymásra utalt szimbiózis. Mi meg csak ülünk a tv el?tt, és - majdnem - mindent elhiszünk. Hiszen miért ne mondanának igazat? Hát megmondom: mert az igazságért nem fizetnek a szponzorok. Az imázsról már nem is beszélve. <BR> <BR> <BR> <BR>Palik autója <BR>Magyar vonatkozásban a legjobban talán Palik László esetében lóg ki a lóláb. Szinte mindenki tudja, hogy szerencsétlenül járt. Most az esetleges vezet?i hibát tegyük félre, mert egyrészt lehet, hogy olyan nincs is, másrészt a téma szempontjából abszolút érdektelen. Senki, hangsúlyozom, senki nem tudhatja egy tv képerny?jén nézve egy autóba szerelt kamera képén keresztül megítélni, ki mit csinált rosszul, vagy éppen mit nem csinált egy - teljesen mindegy mekkora sebességgel haladó - versenyautóban egy balesetnél. Nem ez a lényeg. Megtörtént, kész. El?fordult már másokkal is, hatalmas tapasztalattal, rutinnal rendelkez? versenyz?kkel. Technikai sportban ez egyáltalán nem kirívó eset. A gond inkább az eset tálalásában van, mert ekkor derül ki, hogy nem autóversenyen történt, hanem színiel?adás közben. <BR> <BR>A Palik jelenség - ha lehet így nevezni, nagyjából két éve vonult be a Dakarba. Az els? részvételekor - még navigátorként - is bicskanyitogató volt az a stílus, amivel a csapatot létrehozó, a Dakart már többször megjárt, s?t teljesített versenyz?társát háttérbe szorítva egyszemélyes el?adásokat tartott a néz?knek a versenyr?l, aminek tulajdonképpen ? is csak szemlél?je volt. Hiába ült versenyautóban, nem hiszem, hogy érdemben bármit is hozzátett volna az eredményhez. De mindez nem számít, hiszen általa nyílt meg az út a nagy magyar média felé. Addig pár soros újsághír volt a Dakar, a magyar résztvev?k talán egy plusz sort is kaptak. De mikor a népszer? riporter is odakerült, máris volt minden nap az országos sugárzású tv adón összefoglaló, beszámoló. És ez jó. Mert így lehet?séget kaptak más versenyz?k, hogy a saját támogatóikat meggy?zzék, jó befektetés eljuttatni ?ket erre a versenyre, hiszen egy ország tudja majd követni az eseményeket. <BR> <BR>A szponzorok adták a pénzt, amiért tévészereplést kaptak. Ha nincs tévé, nincs pénz. Tehát a tévét meg kell tartani, mert akkor sokkal könyebb hódolni a hobbinak, ha nem a saját zsebünkb?l - f?leg ha abban nincs is - kell finanszírozni. Ennek következtében mára odáig fajult a dolog, hogy a versenyen balesetet szenvedett riportert nemzeti h?snek állítja b eaz ?t támogató tv csatorna, aki a karján szerzett sérülést h?siesen t?ri, és egy világ fájdalmával az arcán vonul ki és be a kamera látóterébe. <BR> <BR>És ez itt a baj kérem. Nem az hogy felborult, mert nincs rutinja az ilyen helyzet megoldásához, hanem az, hogy nem áll oda, és nem mondja, hogy: emberek, elszúrtam. Sokkal kényelmesebb megoldás olyan feltételekkel magyarázni az esetet amit a tv néz?k nagy része ritkán él át, ezért nem is tudja, hogy milyen az. Mert 80 km/h-s sebességnél valószin?leg sokan kaptak már defektet, mégsem borultak fel-sérültek meg. Így inkább azt kell mondani, hogy 170 km/h-nál jött az a defekt. Máris többen sóhajtanak, hogy húúú, az igen, nem csoda, hogy felborult. Csak épp azt felejtették ki, hogy az általuk hülyének nézett néz?k ott ültek mind egy szálig a hátsó ülésen. A bels? kamera felvételét ugyanis mindenki látta. <BR> <BR>A felvételen pedig egyértelm?en látszik, hogy a 170 km/h-nak közelében sem járt az autó. Ehhez jönnek még azok az apróságok, hogy a riporter-versenyz?-mártír az el?z? Dakar futamán - igaz, akkor még sokkal gyengébb autóval - 60 km/h alatti átlagsebességet autózott. Aztán jött a következ? probléma, hogy mivel a versenyb?l kiestek, mi legyen a közvetítésekkel, hiszen azokban már nincs mit mutatni róluk. A szponzorok nem ezért fizettek. A néz?k viszont továbbra is érdekl?dnek a sérült iránt, ha folyamatosan beszámolnak az állapotáról. Két nap alatt mindenki elfelejtené a kéztörött embert, ezért annak szenvednie kell. Sokszor el kell mondani, hogy mindenkiben tudatosuljon: itt nem egyszer? sérülésr?l van szó, hanem komoly, m?téttel, s?t m?tétekkel gyógyíthatóról. <BR> <BR>Az autóversenyr?l már rég nincs szó. Persze vannak még magyarok versenyben, meg ott vannak a - mondjuk ki - csalós gyári csapatok is a szupergépeikkel, de kit érdekel már mindez? A szponzorokat eddig se érdekelte, nekik csak a logójuk minél több helyen való felbukkanása a fontos. A megvezetett néz? már csak a mártírkodást látja, egyre több szemszögb?l. A tudálokosok pedig mindenféle elméleteket gyártanak minder?l. Borulásról, ellenkormányzásról, sebességr?l, fájdalomról, de mindez mögött a lényeg: tovább foglalkoznak a kiesett riporter-versenyz?vel. Pedig már rég el kellett volna felejteni, amíg jöv?re fel nem bukkan újra.Ha egyáltalán felbukkan. <BR> <BR>Palik László véleménye: <BR>A sebességmér?vel kapcsolatos aggályainkkal megkerestük Palik Lászlót, aki pillanatnyilag csak kis- és gy?r?sujját tudja egy kicsit mozgatni, a többit nem. Éjjel megoperálták, most is kórházban van, és nagyon örül, hogy Afrika után végre folyamatos az orvosi felügyelet. <BR>-Értesültél arról, hogy az internetes fórumokon sokan vitatják a boruláskori sebességet? A bels? kamera felvételét elemezve egyértelm?en lászik, hogy 80-90 km/h-nál nem lehetett több. <BR>-Igen? Még semmi ilyesmit nem hallottam, azt sem tudtam, hogy err?l vita van. Tegnap este érkeztem haza Afrikából, az orvosi kezelés mellett ilyenekre még nem volt id?m. <BR>-Szerinted mennyivel mentél, miel?tt felborult az autó? <BR>Minden részletre, pillanatra emlékszem: megcsúszik az autó, állok a gázon, gépészkedek-ellenkormányzok, de már nem lehet mit tenni. A konkrét sebességet nem tudom, mi egyébként sem nézzük a kilométerórát, ami - angol autó lévén mérföldes beosztású, talán ez csapta be a néz?ket -, hanem a TerraTrip nev? navigációs m?szerr?l olvassuk le az adatokat. De az a navigátor el?tt van, én azt nem látom. Én a fordulatszámmér?t figyelem, annyit tudok, hogy az autó végsebessége ezzel az áttételezéssel sima úton 180 km/h, a balesetnél ötödikben teli gázon mentünk. Az eset után több versenyz?társ is bejött a kórházsátorba, és együtt megnéztük a fels? felvételt egy kis kamera kijelz?jén. A többiek egybehangzóan mondták, hogy igen, ennél a sebességnél nem lehetett elkerülni a balesetet. <BR>-Ki találta ki a 170-es sebességet, mint egzakt adatot? <BR>-Nem tudom, fogalmam sincs. <BR>-Mi lesz az autóval? <BR>-Nem rendült meg benne a hitem, nagyon szeretem, élvezet volt vele minden perc. Azt sajnálom csak, hogy ilyen kevés id?t tölthettünk a versenyen. Márciusban a Tunézia ralin ugyanezzel szeretnék elindulni, ha olyan állapotban leszek. <BR> <BR>(Megjegyzés: Palikék autójában nem mérföldes, hanem kilométeres skálázású óra van) <BR> <BR>forrás: http://totalcar.hu/tukor/palik/ <BR> <BR>Nos? <BR> <BR> <BR> <BR> |
|
ronaldinho10 | VIP user | 2004.01.07. 12:50 (638572) | |||||
pedig kissék nagyon jól nyomták |
|
Liszi | VIP user | 2004.01.07. 12:19 (638561) | |||||
Nagyon fogyunk! |
|
Liszi | VIP user | 2004.01.07. 12:19 (638560) | |||||
|
lippi | VIP user | 2004.01.07. 11:31 (638492) | |||||
Kisék meg a 28-ik helyr?l estek ki |
|
Liszi | VIP user | 2004.01.07. 10:48 (638431) | |||||
Egyébként gyógyulj meg Laci! <BR>Szerencsétlenek járhattak volna sokkal rosszabbul is! |
|
Liszi | VIP user | 2004.01.07. 10:47 (638429) | |||||
Suker, azért ha valaki egyszer már végignyomta a Dakart, akkor mondhatni, hogy odavaló, talán! |
|
Brasil* | VIP user | 2004.01.06. 19:47 (638007) | |||||
Palik Laci korházba került a bukását követ?en. |
|
Brasil* | VIP user | 2004.01.06. 18:37 (637888) | |||||
azért sajnálom |
|
suker | VIP user | 2004.01.06. 18:34 (637886) | |||||
ez van, Lacika nem oda való |
1 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 21
(Új hozzászóláshoz lépj be)
keresés
Bejelentkezés
Menetrend | |
csapatok: A - B - C - D |
|
Helyszínek: Lengyelország - Ukrajna |
|
Játékvezetők | |
Statisztikák |