Fórum
Fórum » Általános fórum témakör » Párizs-Dakar RallySúgó


313 hozzászólás 21 lapon Rendezés:

1 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18  ... 21

(Új hozzászóláshoz lépj be)

Brasil* | VIP user 2004.01.06. 18:33  (637883)
:(:(


Brasil* | VIP user 2004.01.06. 18:33  (637881)
Kiestek Palikék.


ronaldinho10 | VIP user 2004.01.06. 18:12  (637850)
16:27:00 | 2004-01-06
<BR>Kisékkel történt valami gond, hiszen a második id?ellen?rz?nél már csak a 84-ik, hasonló a helyzet Szalayékkal, akik 82-kek. Sajnos Palikék még nem értek ide, Liszi a CP1-nél 86. volt.
<BR>
<BR>16:19:00 | 2004-01-06
<BR>Technikai problémája elhárítása után (a motorba víz mentegy vízátfolyáson átkelésnél) Ari Vatanen (Nissan n°205) visszatért a versenybe, de hatalmas a lemaradása, hiszen körülbelül 3 órát vesztegelt a sivatagban. Mindeközben Miki Biasion a segélykamiont várja, ugyanis három kereket vesztettek a bukásban.
<BR>
<BR>15:09:00 | 2004-01-06
<BR>Újabb baleset a Dakaron! A rali világbajnok Miki Biasion ugyanis a 240. kilométernél hatalmasat bukott, többet forgott az úton. Szerencsére a pilóta és navigátora jól van, de az autó eléggé megrongálódott.
<BR>
<BR>15:05:00 | 2004-01-06
<BR>Újabb rejtélyre leltünk, ugyanis kiadták, hogy kik nem indultak el a motorosok közül. Willemot (N°142), Sugimura (N°128), Kawai (n°127), Sano (N°129), Moerman (n°116), Jansson (n°182), Charpentier (n°189), Mousavi (n°196), Lambelin (n°904), Vogel(N°907) és Metaud (n°70), már feladta, vagyis jó hír, hogy Perepatics Richárd nincs köztük. Sajnos azonban az indulók listájában se találtuk, úgyhogy a pontos státuszát misztikus homály fedi.
<BR>
<BR>14:48:00 | 2004-01-06
<BR>Hat élen álló már befejezte a mai szakaszt, így már elmondható, hogy Masuoka nyerte meg a Dakar hatodik napját.A japán a nissanos De Villierst (Nissan n°208) el?zte meg 2'57"-tel, harmadik pedig nagy meglepetésre Colin McRae (Nissan n°202) 5perc 41másodperces hátránnyal. Csak utánuk jön az eddig vezet? Stephane Peterhansel (Mitsubishi n°203), majd két BMW-s De Mevius (BMW n°212) és Alphand (BMW n°207). Az összetettben így Masuoka átvette a vezetést 6'40"-cel Peterhansel el?tt, De Villiers a harmadik
<BR>


suker | VIP user 2004.01.06. 18:03  (637830)
pff:))


Vidi | VIP user 2004.01.06. 06:06  (637469)
Roma
<BR>
<BR>de szép,jó neve van:))8-)


DELPIERO | MODERÁTOR 2004.01.06. 14:58  (637463)
Asszem a motorosoknál Roma nyerte a 6. szakaszt, Sala kiesett!


suker | VIP user 2004.01.06. 14:15  (637410)
Kisnek megy de Szalayék sajnos elakadtak


Brasil* | VIP user 2004.01.06. 11:26  (637323)
Kis nagyon király autós.


Liszi | VIP user 2004.01.06. 09:42  (637269)
Kisék iszonyat jól nyomják, büszkék lehetünk rájuk! 8-)
<BR>Persze a többiekre is! :)


Brasil* | VIP user 2004.01.06. 02:04  (637256)
<BR>Kis Sándor és Czeglédi Péter ?rzi jó pozícióját az autósoknál
<BR>
<BR>A por jelentette az akadályt
<BR>
<BR>
<BR>Kis Dakar &#8211; többen a nagymen?k közül így nevezték a hétf?i napot, azért, mert az összes akadállyal meg kellett küzdeniük a versenyz?knek, ami a sivatagi show-n el?fordul.
<BR>
<BR>Volt itt köves, sziklás szakasz, hatalmas d?nék és puha homok. A magyar versenyz?k eredményesen birkóztak meg velük, bár egyikük sem említette, hogy túlságosan könny? lett volna nap. S?t&#8230;
<BR>Ahogyan az utóbbi napokban már megszokhattuk, a Kis Sándor, Czeglédi Péter duó volt a legjobb magyar az autósok között. Még úgy is, hogy a Nissan Pick-Up hátsó lengéscsillapítóját nem sikerült tökéletesen beállítani, ezért aztán az autó nem viselte túl jól a nagy sebességet. A korábbi autókrosszbajnok immár a d?nék között is otthon érzi magát: úgy ment át a Merzugán, hogy még csak fel sem vet?dött az ásás gondolata. "Nem autóztunk versenytempót, mert a kocsi hátuljából szörny? hangok jöttek, ha egy kicsit gyorsan mentünk, de jót túráztunk" &#8211; mondta Kis. Az összetettben harmincon belülre került (29.), tehát neki valószín?leg a következ? napon sem kell botorkálnia a sötétben. Márpedig ez hihetetlenül nagy el?ny.
<BR>Hogy mekkora is, arról Szalay Balázs és Bunkoczi László sokat tudna mesélni. A hatodik Dakarján autózó pilóta az el?z? napi technikai gond miatt (elszakadt az ékszíj a Fronterában) az utolsó helyr?l volt kénytelen rajtolni. Ez pedig azt jelentette, hogy körülbelül negyven kamion indult el?tte. Persze jó néhányuknál sokkal gyorsabb volt, ám az el?zés nem olyan könny?, ha az ember átláthatatlan porban autózik, és nem akar kockáztatni azzal, hogy a járt utat a járatlanra (a köves sziklásra) cseréli. "Technikai gondunk nem volt, de a por miatt jó néhányszor meg kellett állnunk &#8211; idézte viszsza Szalay. &#8211; Így legalább egy órával tovább tartott a szelektív szakasz, mint normálisan. Idegtép? volt az egész, de szerencsére túl vagyunk rajta, és az összetettben is el?rébb léptünk a nyolcvankettedik helyre."
<BR>A Palik László, Darázsi Gábor páros is húsz helyet nyomult el?re az összetettben, ami nagyon jól jöhet majd a következ? napokban. A Bowlerrel autózó pilóta most sajnálhatta csak igazán az elvesztegetett öt percet, amit a vasárnapi szakaszon ácsorogva töltött, miután az egyik tócsában vizet szívott a Wildcat motorja. Ha az a hátrány nincs, akkor nekik sem kellett volna kamionokat kerülgetniük. "A rettegett merzugai d?nesoron úgy mentünk át, mint kés a vajon, ezért elégedett vagyok &#8211; így Palik. &#8211; Annak is örülök, hogy ez a kis autó jól bírta a gy?r?dést, pedig sokszor semmit sem láttunk, egyik szikláról a másikra estünk."
<BR>Az autósok közül egyedül a Liszi László, Rack György kett?s nem ért célba lapzártánkig: az ellen?rz? pontokról érkez? hírek szerint a dízel Pajerót irányító duó szépen haladt, és minden esélye megvolt, hogy az éjszaka folyamán beérjen a táborba.
<BR>Még az el?z? nap krónikájához tartozik, hogy a Benyó Miklós, Maurer Péter kett?s (ahogyan arról már hírt adtunk) nem folytathatta a viadalt, mivel Tangerben másfél órát késett a rajtról.
<BR>A motorosaink közül mindkett? teljesítette a kit?zött célt: túllendült ezen a csöppet sem könny? hétf?i szakaszon. Ezúttal is Perepatics Richárd volt a gyorsabb, igaz, csak néhány helyezéssel végzett el?rébb, mint Szilvási Péter. Érdekesség, hogy Perepatics a vasárnapi szelektív szakaszon az összes iratát elhagyta &#8211; beleértve az útlevelet, a licencet és a jogosítványt is. Ezek egy részét az egyik itt forgató televízió munkatársai megtalálták, csak éppen az útlevél nincs meg, az összes vízummal együtt. Nos, a rendez?k bizonyára mindent megtesznek majd, hogy folytathassa a viadalt, szerdán ennek ellenére nem lesz könny? belépnie Mauritániába. Szilvási is jól van, bár vasárnap éjszaka szinte jégbe fagyva érkezett meg a táborba. Azt mondja, nem készült fel a hóra, a jeges szélre, így körülbelül félórán keresztül "olvadozott" a tábort?znél. Persze hétf?n sem volt sokkal melegebb a naplemente után, úgyhogy a koreográfia valószín?leg nem változik.
<BR>A kamionosaink közül lapzártánkig csak a Darázsi Zsolt, Hajnal Károly, Tagai Róbert trió teljesítette a távot &#8211; a vasárnapi briliáns kilencedik pozíció után ezúttal meg kellett elégednie a 16. helyezéssel. Persze szégyenkezésre nincs ok, ráadásul a játszma még korántsem ért véget&#8230;
<BR>


Brasil* | VIP user 2004.01.06. 02:01  (637255)
26. Telefónica Dakar-rali
<BR>5. nap, el-Rasidia&#8211;Ouarzazate (összeköt? szakasz: 56 km, szelektív szakasz: 337 km, összeköt? szakasz: 182 km)
<BR>Autósok: 1. Stéphane Peterhansel, Jean Paul Cottret (francia, Mitsubishi Pajero Evo) 3:14:11, 2. Maszuoka, Picard (japán, francia, Mitsubishi Pajero Evo) 4:35 p h., 3. De Villiers, Jordaan (dél-afrikai, Nissan Pick-Up) 12:55 p h., 4. Alpand, Magne (francia, BMW X5) 13:38 p h., 5. De Mevius, Guehennec (belga, francia, BMW X5) 14:05 p h., 6. C. McRae, Thorner (brit, svéd, Nissan Pick-Up) 14:17 p h., &#8230;29. Kis Sándor, Czeglédi Péter (magyar, Nissan Pick-Up) 59:09 p h., &#8230;67. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Frontera) 2:12:04 ó h., &#8230;79. Palik László, Darázsi Gábor (magyar, Bowler Wildcat) 2:33:22 ó h.
<BR>Motorosok: 1. Isidre Esteve Pujol (spanyol, KTM 660) 3:44:27, 2. Roma (spanyol, KTM LC4) 16 mp h., 3. Meoni (olasz, KTM LC8) 22 mp h., 4. Despres (francia, KTM LC4) 42 mp h., 5. Caldecott (ausztrál, KTM 660) 3:47 p h., 6. Cox (dél-afrikai, KTM LC4) 4:26 p h., &#8230;165. Perepatics Richárd (magyar, KTM) 4:07:24 ó h., &#8230;170. Szilvási Péter (magyar, Suzuki) 4:43:02 ó h.
<BR>Kamionosok: 1. Vlagyimir Csaguin, Szemjon Jakubov, Szergej Szavosztyin (orosz, Kamaz) 4:00:27, 2. G. de Rooy, Colsoul, Slaats (holland, belga, holland, DAF) 4:23 p h., 3. De Azevedo, Tomecek, Martinec (brazil, cseh, cseh, Tatra) 13:01 p h., &#8230;16. Darázsi Zsolt, Hajnal Károly, Tagai Róbert (magyar, MAN) 2:03:05 ó h.
<BR>Az állás 5 nap után. Autósok: 1. Stéphane Peterhansel 4:26:31, 2. Maszuoka 1:12 p h., 3. De Mevius 15:33 p h., 4. Alphand 15:57 p h., 5. De Villiers 16:05 p h., 6. McRae 16:12 p h., &#8230;29. Kis 1:15:19 óra h., &#8230;77. Palik 3:06:53 ó h., &#8230;82. Szalay 3:24:25 ó h.
<BR>Motorosok: 1. Isidre Esteve Pujol 4:57:56, 2. Meoni 36 mp h., 3. Despres 59 mp h., 4. Roma 4:19 p h., 5. Cox 4:58 p h., 6. Sala (olasz, KTM LC4) 6:43 p h., &#8230;164. Perepatics 4:59:38 ó h., &#8230;170. Szilvási 6:24:26 ó h.
<BR>Kamionosok: 1. Vlagyimir Csaguin 5:34:08, 2. G. de Rooy 2:46 p h., 3. De Azevedo 16:43 p h., &#8230;16. Darázsi 2:15:35 ó h.
<BR>Következik: 6. nap, Ouarzazate&#8211;Tan-Tan (összeköt? szakasz: 176 km, szelektív szakasz: 351 km, összeköt? szakasz: 276 km)
<BR>
<BR>


Brasil* | VIP user 2004.01.06. 02:00  (637254)
Egy nap a versenyigazgató, Patrick Zaniroli szemszögéb?l
<BR>
<BR>
<BR>Peterhansel elakadt, de vezet
<BR>
<BR>
<BR>Hajnalodott, és pokoli hideg volt. Az ember legszívesebben kikérte volna magának, hogy ilyen id? legyen a sivatagban, de az egész éjszakán át tartó hidegrázás után már erre sem volt ereje.
<BR>
<BR>Stéphane Peterhansel járgánya itt még könnyedén szelte a homoktengert &#8211; késôbb jöttek a bajok, de szerencsére a segítség is
<BR>A nagyf?nök, Patrick Zaniroli érkezett els?ként a helikopterhez. A tekintete szigorú volt, mint mindig &#8211; de milyen is legyen egy ember, akinek a Dakar egész terhe a vállát nyomja?&#8230; A tábor még csendes, amikor a Delta névre hallgató helikopter a magasba emelkedik. "Izgalmas napunk lesz &#8211; mondja Zaniroli. &#8211; A híres Merzuga Erg ugyanis még a tapasztalt pilótáknak is gondot okozhat."
<BR>Ha a hatalmas d?nékb?l és süpped?s, vendégmarasztaló homokvölgyekb?l álló öt kilométeres merzugai rész nem is, de a 337 kilométeres szelektív szakasz b?ven okozott fejtörést a pilótáknak. A helikopter a megszokott útvonalon haladt, leszállt az ellen?rz? pontoknál, landolt a Merzuga finom homokján, nyugodt tempóban közlekedett. Hirtelen mozgás támadt elöl, valamelyik m?szer szirénázással jelezte, hogy a 92-es rajtszámú motoros bajban van. A versenygépe átdobta, ? pedig fejre esett &#8211; egy tévéstáb l?tte fel a vészjelz? rakétát. Öt perc alatt már ott volt a versenyigazgató helikoptere, és Zaniroli után három perccel megérkeztek a doktorok is.
<BR>A 45 év körüli pilóta a nevére még csak-csak emlékezett, meg arra is, hogy a Dakar-ralin van, de amikor azt kérdezték, melyik országból érkezett, elbizonytalanodott. A kezébe temette az arcát, és sírni kezdett. A fiatal doktorn? azonban nem esett pánikba, néhány perc alatt megállapította, azonkívül, hogy feldagadt az arca, és kicsit megütötte a fejét, nincs túl nagy baja a motorosnak. Igyekezett tehát megnyugtatni, próbálta magához téríteni. Alig telt el tizenöt perc, és már megint minden újra rendben volt: Geminiano Taghetti tudta, hogy Olaszországból jött, s?t, a motorjára is visszaült.
<BR>Nem sokkal kés?bb Zaniroli is viszszaszállt a helikopterébe, és a célba repült, hogy ott várja meg az élversenyz?ket. Mert persze a Dakarnak azért továbbra is ?k a f?szerepl?i. Például Stéphane Peterhansel, aki megszerezte els? szakaszgy?zelmét az idei viadalon. A franciák kiválósága akkor még nem tudta, hogy nem ússza meg gond nélkül a napot. Az összeköt? szakaszon ugyanis tönkrement a váltója, úgyhogy a táborig felváltva húzta ?t a hétf?n második helyen végz? (és ezzel az összetettben is felzárkózó) Maszuoka Hirosi, valamint a másik csapattársa, Andrea Mayer. A célvonalon azonban a szabályok szerint saját er?b?l kell átjutnia a kocsinak (ellenkez? esetben harminc perc a büntetés), úgyhogy a páros jó néhány méteren keresztül tolta a Pajerót (így csak öt perc lett a bünti). De legalább beértek, és nem kerültek tetemes hátrányba, mint Ari Vatanen, akinek minden ok nélkül m?ködésbe lendült a központi kerékfújó rendszere, és három abroncsát is szétrobbantotta. Nissanos csapattársai közül Giniel de Villiersnek nem volt különösebb gondja (harmadik lett), Colin McRae viszont négy percet töltött a defektes kereke kicserélésével.
<BR>A motorosoknál Isidre Esteve Pujol, miután vasárnap életében el?ször vezet? pozícióba került a Dakaron (ez a hetedik sivatagi show-ja), megszerezte idei els? szakaszgy?zelmét is. Másodikként csapattársa, Joan Roma érkezett, miközben a tavalyi gy?ztes, Richard Sainct könyökfájdalmakkal küszködve a nyolcadik helyen ért célba.
<BR>A táborba érve többen azt mondták: végre elkezd?dött a Dakar. Az id?közben a Ouarzazatéban landoló Patrick Zaniroli jóvoltából elég kemény nappal
<BR>
<BR>


Brasil* | VIP user 2004.01.06. 01:00  (637225)
Lisziék sehol


DELPIERO | MODERÁTOR 2004.01.05. 22:17  (637136)
Akkor igen! :P


KAHN | VIP user 2004.01.05. 22:14  (637127)
akkor Masuoka nyerte az etapot?


1 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18  ... 21

(Új hozzászóláshoz lépj be)

keresés

 

Hírlevél

Eseménynaptár

2024 Május
KE
SZE
CSÜ
SZO
VA
2930
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
12
Nincs esemény!